image
 
 

   Felgi aluminiowe to nieodłączny atrybut atrakcyjnego wyglądu samochodów. Nadają sportowy charakter lub stonowaną elegancję. Zastanawiając się nad ich zakupem, rozważając argumenty "za" i "przeciw" należy wziąć pod uwagę także te inne, poza najbardziej oczywistym aspektem estetycznym.

Waga:
Przede wszystkim felgi aluminiowe są lżejsze niż ich stalowe odpowiedniki, dzięki czemu zmniejsza się masa nieresorowana pojazdu. To dzięki temu poprawia się prowadzenie samochodu, podnosi komfort jazdy, zapewnia lepsze przyspieszenie, spada zużycia paliwa, zmniejsza się droga hamowania, elementy zawieszenia narażone są w mniejszym stopniu na zużycie.

Chłodzenie:
Felgi aluminiowe zapewniają dużo lepsze chłodzenie hamulców. Są mniej zabudowane niż felgi stalowe, co pozwala na znacznie intensywniejszy przepływ powietrza wokół tarcz czy bębnów. Zapewnia to zmniejszenie drogi hamowania.

Wytrzymałość:
Technologia wytwarzania i kontroli w procesie produkcyjnym, np. prześwietlanie promieniami RTG daje pewność, że nie występują ukryte wady materiałowe, a powłoka felgi aluminiowej składa się z kilku warstw, najczęściej trzech; suchej warstwy bazowej, warstwy koloru i powierzchni przezroczystej- bezbarwnego lakieru. Tak zabezpieczona felga może być także użytkowana zimą, kiedy jest narażona na działanie czynników agresywnych, np. soli. Felgi aluminiowe w przypadku dużych różnic temperatury otoczenia są mniej podatne na odkształcenia niż felgi stalowe. Wbrew powszechnej opinii felgi te mają wyższą odporność na uderzenia niż felgi stalowe.

 

 

Producent we własnym zakresie przeprowadza szereg testów:

1. Techniczny test naprężeń własnych

Pod ogromnym - niespotykanym w rzeczywistości - obciążeniem formowana jest felga przy pomocy siły maszyn. Przeprowadzona zostaje analiza zmian w feldze, przedstawiona za pomocą kolorów na ekranie monitora. Obszar z największym naprężeniem zaznaczony jest na czerwono, bez żadnych naprężeń na zielono.

2. Formowanie ramion felgi

Po przeprowadzeniu testu naprężeń felga jest poddawana naciskom w części ramion felgi. Również tutaj można zaobserwować krytyczne obszary (w 100-krotnym powiększeniu) i skorygować poprzez odpowiednią zmianę kształtu

3. Test końcowy

Po naniesieniu zmian felga poddawana jest ponownie analizie, aż do momentu gdy nie będzie żadnych naprężeń (czerwonych obszarów). Dzięki przeprowadzaniu serii testów i poddawaniu felgi niestandardowym obciążeniom felga jest poddana dużo większym siłom niż w codziennym użytkowaniu.
Felga, po wielokrotnych testach i udoskonalona w najmniejszych szczegółach, oznacza pewność dla kierowcy a dla nas najwyższą jakość produktów, które wytwarzamy.

4. Testy zewnętrzne TÜV

  • Test wytrzymałościowy

Test wytrzymałościowy symuluje siły boczne, które działają na felgę, kiedy jedzie ona po okręgu, zakręca.

  • Test rolowania

W tym teście felga poddawana jest naprężeniom powstającym podczas jady prosto jak również po okręgu.

  • Test uderzeniowy

Symuluje zderzenie z krawężnikiem. Specjalny młotek uderza raz w rant felgi i raz w jej ramię.

  • Test jezdny

Ten test przeprowadzany jest do każdego samochodu na rynku. Jego wyniki określają Offset, oponę oraz niezbędne modyfikacje.